Uitdagingen
Deze micromodule gaat in op de integratie van online toetsen in online activerend onderwijs. Aan bod komen zowel summatief toetsen (gericht op beoordelen) als formatief toetsen (gericht op de voortgang van het leerproces), als peer assessment (studenten elkaar laten beoordelen). Bij elk onderwerp schetsen de docenten de problematiek en de uitdagingen. Zo laten ze in zijstapje de deelnemers even kennismaken met de marktplaatsen van werkstukken, scripties en essays. Alles blijkt te koop …
Zinvol en vernieuwend
Vervolgens laten ze zien hoe binnen de Open Universiteit gezocht wordt naar zinvolle toepassingen van technologie en geven ze voorbeelden van vernieuwend onderzoek of innovatieve toepassingen. Bijvoorbeeld onderzoek naar manieren om fraude bij thuistentamens tegen te gaan. Hoe kunnen studenten zich identificeren? Met biometrische kenmerken? Stemherkenning? Of zelfs met schrijfstijl of toetsaanslag? Technisch kan dat allemaal zoals het TESLA project heeft laten zien.
Praktisch
De micromodule Toetsen in online onderwijs start op maandag 8 april 2019. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten klaar. Deelname aan een micromodule vraagt 2 tot 4 uur studietijd. Je bepaalt zelf wanneer je inlogt en aan de slag gaat. Van 8 april tot 15 april nemen de begeleiders actief deel aan de activiteiten en discussies. Op 15 april eindigt de begeleiding, maar de micromodule blijft open staan zodat iedereen hem kan terugkijken.
Interesse?
Registreer je en je ontvangt bij de start een mail met de link naar de micromodule. Deelname aan de micromodules is gratis.