Zelf ervaren
In deze module ervaar je zelf wat de mogelijkheden zijn om te werken met Virtual reality (VR) in onderwijs. Virtuele realiteit wordt vergeleken met ‘toegevoegde realiteit’ (Engels: Augmented Reality). Verder staan we stil bij zowel technologische als onderwijskundige eigenschappen van deze technologie. We doen dit door middel van een interview en casussen die je in VR kunt observeren.
VR de oplossing? En waarvoor dan?
Belangrijk is dat je na de micromodule kunt inschatten voor welke activiteiten VR een oplossing kan bieden. We illustreren dit met een aantal casussen die volledig in een VR-omgeving uitgewerkt werden. Zo tonen we met de casus ‘Pitch’ hoe je een vaardigheid zoals presenteren kunt oefenen in VR. De casus ‘Maastricht’ laat je een veldtrip beleven via VR. Hier neemt een docent je letterlijk mee naar de Sint-Janskerk in Maastricht en hij bekijkt samen met jou de architectuur.
Terugkijken?
De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.
Studietijd: 2 tot 4 uur Kosten: Geen