null Virtual reality in online onderwijs

ALG_MicroM_VROnlineOnderwijs_15236_head_large.jpg
Leren
Virtual reality in online onderwijs
Virtual reality: wat kun je hiermee in online onderwijs? Waarvoor is het nuttig? Wat zijn de randvoorwaarden? Dat komt aan de orde in de derde micromodule over activerend online onderwijs. Een belangrijk stuk van deze module is uitgewerkt met deze technologie. Je zult dus een interview, vraaggesprekken en casussen kunnen beleven in ‘virtuele realiteit’. Deze micromodule start op 11 maart 2019.

Zelf ervaren

In deze module ervaar je zelf wat de mogelijkheden zijn om te werken met Virtual reality (VR) in onderwijs. Virtuele realiteit wordt vergeleken met ‘toegevoegde realiteit’ (Engels: Augmented Reality). Verder staan we stil bij zowel technologische als onderwijskundige eigenschappen van deze technologie. We doen dit door middel van een interview en casussen die je in VR kunt observeren. 

VR de oplossing? En waarvoor dan?

Belangrijk is dat je na de micromodule kunt inschatten voor welke activiteiten VR een oplossing kan bieden. We illustreren dit met een aantal casussen die volledig in een VR-omgeving uitgewerkt werden. Zo tonen we met de casus ‘Pitch’ hoe je een vaardigheid zoals presenteren kunt oefenen in VR. De casus ‘Maastricht’ laat je een veldtrip beleven via VR. Hier neemt een docent je letterlijk mee naar de Sint-Janskerk in Maastricht en hij bekijkt samen met jou de architectuur.

Terugkijken?

De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.

Ga naar micromodule 3

Studietijd: 2 tot 4 uur Kosten: Geen