Leren en bewegen: een natuurlijk combinatie omdat het elkaar versterkt
Céleste Meijs presenteert de eerste bevindingen uit het pilotonderzoek van het WOBBLE project. WOBBLE onderzoekt het directe effect van drie hulpmiddelen die ingezet worden om de sensorische prikkelwerking beter te reguleren (wiebelkussen, tangle en geluiddempende koptelefoon) op aandacht en rekenen. Hierbij worden ook eventuele problemen in de sensorische prikkelverwerking betrokken. Ze geeft haar presentatie op 22 januari om 11.00 uur tijdens de NOT 2019.
Leren en bewegen: een gezond gestel en een heldere geest
Jérôme Gijselaers doet onderzoek naar de relatie tussen beweging en leren. In zijn presentatie gaat hij in op vragen als: Hoeveel beweging heeft een leerling nodig? Hoe zorgt beweging ervoor dat leerlingen beter presteren? Hoe ontwikkelt het beweeggedrag zich bij adolescenten? Zitten onze leerlingen niet veel te veel en te lang op school? En hoe hangt beweging samen met slaap en voeding? Hij geeft zijn presentatie op 23 januari om 11.00 uur en om 13.30 uur tijdens de NOT 2019.