Onderzoek naar online onderwijs
Deze zesde micromodule richt zich voornamelijk op het onderzoek dat bij de Open Universiteit is of wordt uitgevoerd. Verschillende onderzoekers komen aan het woord. Wat kan er op basis van dit onderzoek geconcludeerd worden over bijvoorbeeld de effectiviteit en het studiesucces van online onderwijs? Zijn er studentkarakteristieken aan te wijzen die succes of drop-out kunnen verklaren? In deze module delen we onze kennis, maar schetsen we ook de complexiteit van het onderzoek naar online onderwijs. Daarnaast vragen we de deelnemers om ook hun (praktijk)onderzoek naar aspecten van online onderwijs met ons en elkaar te delen.
Meedoen?
Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten klaar. Je kunt deelnemen aan discussies met medestudenten en door middel van een blog je eigen inzichten en ideeën delen. De studietijd bedraag 2 tot 4 uur. De begeleiders nemen tot 13 mei nog actief deel aan de activiteiten en de discussies. Meedoen kan nog! Deelname is gratis.
Terugkijken
Vijf van de zes micromodules zijn al afgerond. Maar ze zijn nog wel enige tijd te bekijken in yOUlearn, de elektronische leeromgeving van de Open Universiteit:
Micromodule 1: Wat is online onderwijs?
Micromodule 2: Activeren in online onderwijs
Micromodule 3: Virtual reality in het onderwijs
Micromodule 4: De virtuele klas
Micromodule 5: Toetsen in online onderwijs