Goed onderwijs is altijd activerend
Of je nu een lessenreeks in de klas of online onderwijs maakt: de stappen die je zet om het onderwijs te maken en te geven blijven gelijk, wat de onderwijsvorm ook is. Maar is het maken van online onderwijs dan precies hetzelfde als het maken van klassikaal onderwijs? Deze module laat zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn. Je leert en ervaart hoe online onderwijs mogelijkheden biedt en zich heel goed leent voor het activerend maken van onderwijs.
Praktisch
De micromodule Activeren in online onderwijs start op 18 februari. Op de modulesite staan dan teksten, filmpjes en activiteiten klaar. Je kunt deelnemen aan discussies met medestudenten. Van 18 tot 25 februari nemen de begeleiders actief deel aan de activiteiten en discussies. Op 25 februari eindigt de begeleiding, maar de micromodule blijft open staan zodat iedereen hem kan terugkijken.
Doe mee
Er komen in totaal zes micromodules waarin we steeds inzoomen op een aspect van activerend online onderwijs. Deelname aan een micromodule vraagt 2 tot 4 uur studietijd. studietijd. Meedoen? Als je je nog niet geregistreerd hebt, kan dat via deze link. Na registratie ontvang je een e-mail bij de start van de modules.
Update: terugkijken?
De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.
Studietijd: 2 tot 4 uur
Kosten: Geen