OW_Trendsconferentie_juni_2025_head_large.jpg

Trendsconferentie: Hybride leren samen ontwerpen: Fysieke en virtuele leeromgevingen met elkaar verbinden

Hybride leren is geen nieuw fenomeen in het huidige onderwijslandschap. In 2025 kunnen de traditionele grenzen van een fysiek klaslokaal niet alleen figuurlijk worden verlegd, maar ook in de meest letterlijke zin van het woord. Docenten communiceren tegelijkertijd met een live en online publiek. Studenten leren samen in verschillende ruimtes, in verschillende fysieke klaslokalen, op school, thuis, in verschillende plaatsen en in verschillende tijdzones. Dit is de realiteit van hybride leren. De trendsconferentie Co-designing Hybrid Learning: Bridging Physical and Virtual Learning Spaces vond plaats op vrijdag 27 juni 2025 bij MIJN-werk in Heerlen.

Op de conferentie presenteerde het Hyb-IT-up projectteam de resultaten van een drie jaar durende reis en werden interactieve discussies en workshops gehouden met gastsprekers en conferentiedeelnemers. Dit evenement was bedoeld om discussies over het ontwerpen, implementeren en organiseren van hybride leeromgevingen te stimuleren. Voor dit doel werden onderzoekers, onderwijsontwerpers en experts op het gebied van technologie-ondersteund leren en digitalisering in het onderwijs uitgenodigd om hun standpunten te delen.

Voor wie?

Docenten, instructieontwerpers en beleidsmakers in het hoger onderwijs, master- en PhD-studenten in onderwijskunde, onderwijstechnologie of vergelijkbare opleidingen en onderwijsonderzoekers.