4e UN organisatie steunt de MOOC survey georganiseerd door het Welten-instituut
UNITAR heeft als 4e UN organisatie haar steun uitgesproken voor de wereldwijde MOOC enquête. Eerder al verbonden UNESCO IITE, FAO en ITCILO hun naam aan dit eerste wereldwijde onderzoek naar de kwaliteit van open onderwijs en massale open online cursussen (MOOCs). De enquête is georganiseerd in het kader van het MOOQ project, geleid door Christian Stracke van het Welten-instituut.

Verbetering kwaliteit van MOOCs

Het onderzoek verzamelt de ervaringen van MOOC-studenten, MOOC-ontwerpers en MOOC-ondersteuners van over de hele wereld. Doel is de kwaliteit van toekomstige MOOCs te verbeteren door kwaliteitsindicatoren en -instrumenten te ontwikkelen. De doelen en inhoud van de enquête worden op 9 maart 2017 gepresenteerd in een interactieve workshop, een Action Lab, op de internationale conferentie over open onderwijs in Kaapstad, Zuid-Afrika.

Wereldwijde steun

Naast deze 4e UN organisatie heeft ook een groot aantal vooraanstaande internationale organisaties en instellingen hun steun betuigd. Onder hen de International Council for Distance and Open Education (ICDE), het Open Education Consortium (OEC), de International Community for Open Research and Education (ICORE), de Commonwealth of Learning (COL), de European Association of Distance Teaching Universities (EADTU), de European Distance and E-Learning Network (EDEN), de European Association of Technology-Enhanced Learning (EATEL), Contact North (CN) en nog vele andere.

Voor wie wil deelnemen aan het onderzoek: de enquête staat open tot eind maart 2017. Alle resultaten worden gepubliceerd en online gedeeld. Meer informatie over MOOQ, the European Alliance for the quality of MOOCs vindt u op de projectwebsite.