Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
OW_Webquest_11483_head_large.jpg
Digital Learning
Open Education Week: doe een webquest!
Van 27 tot 31 maart 2017 vindt de jaarlijkse Open Education Week plaats. De bijdrage van het Welten-instituut bestaat uit vier webquests over open leren. De webquests helpen je om meer inzicht te krijgen in wat open onderwijs nu eigenlijk is. Hoe zit het met het zelfsturend leren in online onderwijs? Wat bepaalt succes en dropout bij MOOCs? Hoe organiseer je feedback in online onderwijs? En wat betekent online open onderwijs voor het hoger onderwijs en hun ‘business model’? De webquests zijn ontwikkeld door het SOONER-project, een NWO-NRO-project geleid door prof. dr. Marco Kalz.

Bekijk de introductie op de webquests:

Webquest 1: Self-regulated learning in online education

Webquest 2: Success and dropout in MOOCs (online education)

Webquest 3: Formative feedback in open online education

Webquest 4: Business model canvas and open online education

Over SOONER

Het SOONER project is een vijfjarig project dat fundamenteel en begeleidend onderzoek doet naar de ontwikkeling van open online onderwijs in Nederland. Het project wordt gefinancierd door NRO/NWO en het Ministerie van Onderwijs & Wetenschappen, en wordt gesteund door SURF. Het project is een samenwerkingsproject van de Open Universiteit en de Universiteit Utrecht.