Virtual reality in het onderwijs, hoe reëel is dat?
VR-technologie is onstuitbaar in opkomst. De prijzen dalen en de consumentenmarkt staat op doorbreken. Onderwijspioniers storten zich enthousiast op nieuwe toepassingen van Virtual Reality (VR) voor leren en onderwijzen. Wordt het onderwijs hier beter door? Wat zijn de valkuilen? Is het allemaal wel betaalbaar? Prof. dr. Wim Westera van de Open Universiteit stelt deze vragen in zijn openingskeynote op het SURF-seminar Virtual reality in het onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk. Het seminar vindt plaats op 11 mei in Groningen.

Didactisch potentieel

Wim Westera probeert in zijn lezing het didactisch potentieel van virtual reality te duiden door te kijken naar de unieke kenmerken van virtual reality, door rekening te houden met hoe ons brein werkt en hoe we leren, en door virtual reality te plaatsen tegen de achtergrond van eerdere onderwijstechnologische vernieuwingen.

Toepassingen

Het SURF seminar streeft ernaar de deelnemers in één dag bij te praten over de mogelijkheden van virtual reality in het onderwijs. Na de keynote van Wim Westera, kunnen de deelnemers in in verschillende lezingen kennismaken verschillende toepassingen van virtual reality in het onderwijs. Op het centrale plein zijn er verschillende demo's.

Praktische informatie

Het SURF seminar Virtual reality in het onderwijs vindt plaats op 11 mei 2017 bij de Rijksuniversiteit Groningen.