Microprojecten
Met de microprojecten ondersteunt de Educatieve Agenda Limburg leerkrachten die een idee hebben hoe ze de onderwijspraktijk zouden kunnen verbeteren. Microprojecten zijn kleinschalige projecten die door één of meerdere leraren worden opgezet en uitgevoerd om inzicht te krijgen of een bepaalde, innovatieve strategie of methode werkt. De Educatieve Agenda Limburg biedt leraren zo de (financiële) mogelijkheid om hiermee aan de slag te gaan en hun professionele ontwikkeling te koppelen aan een verbetering van de eigen onderwijspraktijk. Op het symposium presenteren 19 leerkrachten hun ervaringen.
Van Virtual reality tot Vitaliteit
De 19 deelnemende microprojecten zijn geïnitieerd door leerkrachten van zowel primair, voortgezet als mbo-onderwijs. De variatie is groot:
- Virtual Reality
- Muziek ontwikkelen binnen LVO
- No more talking take action
- Junior Building Academie
- Plus klas
- Executieve functies trainen en integreren in het dagelijks onderwijs
- Beebot
- Duif
- Robots in de klas
- Inspired
- Gepersonaliseerd leren, de leerling moet het tempo kunnen bepalen
- IT security
- Vitaliteit
- Programmeren computational thinking
- Versterken, Verbinden, Verdiepen Vertrouwen
- Firma Pro Sell
- Leven met en voor elkaar
- Samenwerking over en Weer(t)
Het Symposium Miniprojecten wordt georganiseerd als onderdeel van de Educatieve Agenda Limburg, waarvan de Open Universiteit een van de partners is.
Meer nieuws van het Welten-instituut.