null Nu te downloaden: 'Wijze Lessen - Digitale Didactiek'

OW_Wijze_lessen_head_large.jpg

Nu te downloaden: 'Wijze Lessen - Digitale Didactiek'

Na 'Wijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek' is nu Wijze lessen: Digitale didactiek verschenen. Een auteursteam met onder andere hoogleraar-emeritus Paul Kirschner, alumnus en promovendus Tim Surma en alumna Kristel Vanhoywegen, beschrijft de kansen en aandachtspunten van de inzet van educatieve technologie in de klas. Net als de eerder verschenen Wijze lessen is het boek weer gratis te downloaden.

Complementair aan de eerste Wijze lessen

Het boek is complementair aan het eerder verschenen Wijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit in 2019 verschenen boek was eveneens werd uitgeroepen tot het Onderwijsboek van het jaar 2019.

Ook nu twaalf bouwstenen

Dit nieuwe boek heeft een gelijkaardige opbouw. In het eerste deel staan de auteurs stil bij een aantal digitale (r)evoluties die (nog niet) hebben plaatsgevonden, van de fonograaf tot de iPadscholen. In deel 2 beschrijven we algemene wetenschappelijke inzichten over de rol van technologie in de klas, gaande van hartverscheurende keuzes tussen scherm of papier, misvattingen over de 'multitaskende digital natives', en de risico’s van door EdTech veroorzaakte afleiding. 
De inzichten uit de eerste twee delen vormen de basis voor het derde deel. In twaalf bouwstenen worden wetenschappelijk onderbouwde didactische principes beschreven worden over hoe EdTech een meerwaarde kan betekenen voor je les en school.

Gratis download

Het boek is gratis te downloaden op de website van Expertisecentrum Onderwijs en Leren, vroeger ExCEL (ExpertiseCentrum voor Effectief Leren). Heeft u het boek liever op papier? Dan kunt u het bestellen bij Ten Brink Uitgevers.

Boekpresentatie in Utrecht

Op 30 mei 2024 wordt het boek feestelijk gepresenteerd in studiecentrum Utrecht. De presentatie begint om 18.00 uur. Deelname is gratis, maar wel even van tevoren aanmelden.


Boek 'Wijze lessen - Digitale Didactiek'