null Inzicht uit geheugenonderzoek helpt effectiever te leren en te doceren

OW_EffectiefStuderen_12480_head_large.jpg
Leren
Inzicht uit geheugenonderzoek helpt effectiever te leren en te doceren
Geheugenonderzoek geeft inzicht in welke zelfstudie-strategieën van studenten en welke didactische strategieën van docenten leiden tot het beste leerresultaat. Dat stelt Gino Camp tijdens zijn keynote lezing tijdens de conferentie About EdMedia + Innovate Learning Online.

Online leren

In deze lezing, getiteld 'Using the Science of Learning to Inform the Design of Online Education', bespreekt Gino wat dit betekent voor het ontwerp van blended of online onderwijs. Gino Camp is er stellig in: zorg ervoor dat er een match is tussen hoe we studeren en doceren aan de ene kant en onze cognitieve architectuur aan de andere kant. Dat is een van de sleutelfactoren tot kwaliteit van leren. Hij onderbouwt en illustreert deze stelling in zijn lezing en hij gaat in op de vraag wat dit dan betekent voor het ontwerp van online en blended leren.

Gino Camp, bijzonder hoogleraar Effectief leren aan de Open Universiteit, geeft zijn lezing op donderdag 3 november 2022 tijdens het online programma van de Edmedia+ Innovate Learning conferentie. De conferentie wordt georganiseerd door de Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).