Thema: van formeel onderwijs naar permanent leren
Het thema van de driedaagse conferentie is 'From formal education to continuous learning'. Drie dagen lang presenteren onderzoekers er de laatste inzichten rond dit thema. Ook onderzoekers van de faculteit Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit delen er hun kennis. Ze geven presentaties over onder andere professionele leergemeenschappen, leiderschap in onderwijs en de uittocht van leerkrachten uit het onderwijs. Ook ontwerpprincipes voor een formatief assessmentplan en het integreren van peer feedback in het onderwijs komen voorbij. Heel concreet wordt het in de presentatie rond FROCOLE, een app voor feedback en reflectie in groepsleren.
Presentaties van onderzoekers Open Universiteit
Een overzicht:
- Developing schools as professional learning communities: school leaders' interventions
Marlon van de Put, Fontys Hogeschool Kind & Educatie; Anje Ros, Fontys University of Applied Sciences; Marjan Vermeulen, Open Universiteit - Bridging 'Communities of Practice': Theory and Practice with Theory-derived Design Propositions (het Leaderproject)
Ellen Rusman, Open Universiteit; Lilian Woudstra, Nijmegen School of Management; Jeroen De Jong, Nijmegen School of Management; Wouter Van Zwol, Nijmegen School of Management; Beatrice Van der Heijden, Nijmegen School of Management - The design process of a questionnaire measuring teachers' innovative behavior
Stefan Robbers, Open Universiteit; Arnoud Evers, Open Universiteit; Marjan Vermeulen, Open Universiteit - Spotlight session: Research results about leadership practices in education
Loes van Wessum, Windesheim Flevoland; Anje Ros, Fontys University of Applied Sciences; Angela de Jong, Hogeschool Utrecht; Rachel Verheijen-Tiemstra, Fontys University of Applied Sciences; Patrick van Schaik, HZ University of Applied Sciences,; Wouter Schenke, Penta Nova; Marjan Vermeulen, Open Universiteit - Round Table: Explaining Teacher Attrition at Secondary School Level
Neline de Jong-Kroon, Open Universiteit; Emmy Vrieling-Teunter, Open Universiteit; Marjan Vermeulen, Open Universiteit - Design principles for a formative assessment plan
Janneke Van Der Steen, HAN University of Applied Sciences; Tamara van Schilt-Mol, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen; Cees van der Vleuten, Maastricht University,; Desirée Joosten-ten Brinke, Open Universiteit - Integrating Peer feedback to enhance academic performance and interaction. An exploratory study
Maartje Henderikx, Open Universiteit; Emmy Vrieling-Teunter, Open Universiteit - Revision characteristics and improvement of text quality in university essay writing
Martine Hasselman, Saxion - University of Applied Sciences; Olga Firssova, Open Universiteit; Kim Dirkx, Zuyd University of Applied Sciences - Using the FROCOLE app for feedback and reflection in group learning
Karel Kreijns, Open Universiteit; Maartje Henderikx, Open Universiteit - Spotlight session: Setting directions for Cloud 5 HRD and Workplace Learning
Arnoud Evers, Open Universiteit; Jorg Holle, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
De EAPRIL conferentie vindt plaats van 23 tot 25 november 2022 in Nijmegen. Kijk voor meer informatie en inschrijving op de conferentiewebsite.
Update:
- Samenvattingen van alle presentaties vind je in het Book of abstracts (pdf).
- Uitgebreide versies staan in de Conference Proceedings (pdf).