ALG_Promoveren_10244_head_large.jpg
Recent afgeronde promoties
 

Recent afgeronde promoties

15 november 2024
Stefan Robbers
Titel proefschrift: 'Perspectives on teachers' innovative behavior'
Promotor: prof. dr. Marjan Vermeulen
Copromotor: dr. Arnoud Evers
Faculteit Onderwijswetenschappen

17 oktober 2024
Bruno Oldeboom
Titel proefschrift: 'Het concept van klassenmanagement in Nederlandse lerarenopleidingen: Meer samenhang en concreetheid nodig'
Promotor: prof. dr. Frank de Jong
Copromotor: dr. Bob Koster (Fontys Lerarenopleiding Tilburg)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: 'Zorg voor meer samenhang en concreetheid in lerarenopleidingsonderwijs over klassenmanagement'

7 juni 2024
Lieke Ceelen

Pedagogic practices in healthcare placements. Unravelling the dynamics of facilitating workplace learning
Promotor: prof. dr. Elly de Bruijn en em. prof. dr. Loek Nieuwenhuis
Copromotor: dr. Anne Khaled (HAN University of Applied Sciences)
Persbericht: Promotieonderzoek naar leerpotentieel tijdens stages

24 mei 2024
Vyara Dimitrova

Titel proefschrift: The relationship between problem solving and informal learning. How does expertise acquisition occur when teaching second and foreign languages?
Promotor: prof. em. dr. P.A. Kirschner (Open Universiteit) en prof. dr. S. McKenney (Universiteit Twente)
Persbericht: Informeel leren en probleemoplossing bij docenten

 

23 mei 2024
Sharisse van Driel

Titel proefschrift: Mining Teachers' Minds in Classroom Management Situations
Promotor: prof. dr. Halszka Jarodzka en prof. dr. Saskia Brand-Gruwel.
Copromotor: dr. Frank Crasborn
Persbericht: Kijken in de hoofden van leraren in klassenmanagementsituaties

1 maart 2024
Zyxcban Wolfs
Titel proefschrift: 'Associaties tussen muzikale perceptie en uitvoering: theoretische inzichten en praktische aanbevelingen voor muziekonderwijs betreffende basisschoolleerlingen en amateurcellisten'
Promotores: prof. dr. Els Boshuizen en prof. dr. Saskia Brand-Gruwel (Universiteit Maastricht)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: Kunnen slimme kinderen beter zingen?

13 oktober 2023
Michel Jehee
Titel proefschrift: 'Docenten boeien en binden: startende zij-instromers in het mbo'
Promotores: prof. mr. dr. em. Loek Nieuwenhuis en prof. dr. Marjo Wijnen-Meijer (Technische Universität München)
Copromotor: dr. em. Jeroen Onstenk (Hogeschool Inholland)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Hoe behoud je zij-instromende docenten in het mbo?

6 oktober 2023
Sharon Favaro
Titel proefschrift: 'Information flow: examining integration of library resources and new tools and technology to support the doctoral Education students' research workflows'
Promotores: prof. dr. Paul A. Kirschner en prof. dr. Christopher Hoadley (State University of New York at Buffalo, VS)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Bibliotheek kan promovendi ondersteunen bij onderzoeksproces

30 juni 2023
Marlies de Vos
Titel proefschrift: 'Understanding how workplace educators assess student performance'
Promotores: prof. dr. Elly de Bruijn en prof. dr. Cees van der Vleuten (Maastricht University)
Copromotor: dr. Liesbeth Baartman (Hogeschool Utrecht)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: Hoe praktijkopleiders studenten beoordelen tijdens stages

15 december 2022
Selina Emhardt
Titel proefschrift: 'You see? Investigating the effects of different types of guidance in eye movement modeling examples'
Promotores: prof. dr. Halszka Jarodzka en prof. dr. Tamara van Gog (Universiteit Utrecht)
Copromotor: prof. dr. Saskia Brand-Gruwel (Hogeschool Zuyd)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: Zie je het? Onderzoek naar instructievideo’s met eye-tracking technologie

14 oktober 2022
Margot Barry
Titel proefschrift: 'Dual-role professionals as knowledge brokers: their added value, visibility and professional development'
Promotores: prof. dr. Loek Nieuwenhuis en prof. dr. Nynke Scherpbier-de Haan (UMC Groningen)
Copromotor: dr. Wietske Kuijer-Siebelink (HAN University of Applied Sciences)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: Meer zichtbaarheid vergroot begrip voor verbindende rol van kennismakelaars in gezondheidszorg

7 oktober 2022
Anneke Dubbeld
Titel proefschrift: 'Teachers' diversity-related attitudes and burnout in junior vocational education'
Promotores: prof. dr. Rob Martens en prof. dr. Perry den Brok (Universiteit Wageningen)
Copromotor: dr. Natascha de Hoog
Faculteit Onderwijswetenschappen
Persbericht: Promotie: Betere weerbaarheid kan burn-out docenten op multiculturele scholen voorkomen

30 juni 2022
Pierre van Meeuwen
Titel proefschrift: 'The professional Learning Community, a beckoning or a working perspective for teacher professionalisation: an investigation into the development of PLCs at secondary schools'
Promotor: prof. Marjan Vermeulen
Copromotor: dr. Ellen Rusman
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: Promotieonderzoek naar de ontwikkeling van Professionele LeerGemeenschappen van leraren

30 juni 2022
Fred Huijboom
Titel proefschrift: 'The professional Learning Community, a beckoning or a working perspective for teacher professionalisation: an investigation into the relationships between school context factors and PLC development at secondary schools'
Promotor: prof. Marjan Vermeulen
Copromotor: dr. Ellen Rusman
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: Promotieonderzoek naar de ontwikkeling van Professionele LeerGemeenschappen van leraren

17 juni 2022
Joyce Neroni
Titel proefschrift: 'The Adult Learning Open Universiteit Determinants (ALOUD) study: psychosocial factors predicting academic success in adult distance education'
Promotores: prof. dr. Renate de Groot en prof. dr. Paul Kirschner
Copromotor: dr. Celeste Meijs
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: Volwassen studenten die gericht zijn op presteren halen hogere cijfers

1 april 2022
Laurie Delnoij
Titel proefschrift: 'Self-assessment for informed study decisions in higher education: a design based validation approach'
Promotor: prof. dr. Rob Martens
Copromotores: dr. José Janssen en dr. Kim Dirkx (Hogeschool Zuyd)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: Goed geïnformeerde studiekeuze met zelftest van Open Universiteit

25 maart 2022
Slaviša Radović
Titel proefschrift: 'Instructional design according to the mARC model: guidelines on how to stimulate more experiential learning in higher education'
Promotor: prof. dr. Marjan Vermeulen
Copromotor: dr. H. Hummel
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: mARC model verbindt theoretische kennis succesvol met praktijk

11 maart 2022
Sambit Praharaj
Titel proefschrift: 'Measuring the unmeasurable? Towards automatic co-located collaboration analytics'
Promotores: prof. dr. Hendrik Drachsler en prof. dr. Marcus Specht (Technische Universiteit Delft)
Copromotor: prof. dr. Maren Scheffel (Ruhr-Universität Bochum)
Faculteit Onderwijswetenschappen
Zie persbericht: Kwaliteit samenwerking tussen studenten inzichtelijk met dashboard

18 februari 2022
Martine Schophuizen
Titel proefschrift: 'Educational innovation towards organizational development: the art of governing open and online education in dutch higher education institutions'
Promotor: prof. dr. Marco Kalz (Open Universiteit en Heidelberg University of Education)
Copromotor: prof. dr. Marcus Specht (TU Delft)
Faculteit Onderwijswetenschappen

Zie het persbericht: Uitdagingen van vernieuwing in open online onderwijs

18 juni 2021
Erica Bouw
Titel proefschrift: 'Designing learning environments at the school-work boundary: curriculum design for vocational education'
Promotor: prof. dr. Elly de Bruijn (Open Universiteit en Hogeschool Utrecht)
Copromotor: dr. Ilya Zitter (Hogeschool Utrecht)
Faculteit Onderwijswetenschappen

Zie het persbericht: Het ontwerpen van leeromgevingen op de school-werk grens
Bekijk de video

11 juni 2021
Nardie Fanchamps
Titel proefschrift: 'The influence of sense-reason-act programming on computational thinking'
Promotor: prof. dr. Marcus Specht (TU Delft)
Copromotores: dr. Paul Hennissen (Zuyd Hogeschool) en dr. Lou Slangen (Fontys Hogescholen)
Faculteit Onderwijswetenschappen

Zie het persbericht: De ontwikkeling van computational thinking in het primair onderwijs
Bekijk de video

26 maart 2021
Ioana Jivet
Titel proefschrift: 'The dashboard that loved me: designing adaptive learning analytics for self-regulated learning'
Promotores: prof. dr. H.J. Drachsler en prof. dr. M.M. Specht
Copromotor: prof. dr. M. Scheffel (Ruhr-Universität Bochum)
Faculteit Onderwijswetenschappen

Zie het persbericht: Het onderwijskundig belang van een goed ontworpen dashboard in de online leeromgeving
Bekijk de video

 

Kijk hier voor de promoties die langer geleden hebben plaatsgevonden