MST_BigData_Wetering_12986_head_large.jpg
De lessen van een burn-out voor een veerkrachtige en een duurzame ontwikkeling

 

De lessen van een burn-out voor een veerkrachtige en een duurzame ontwikkeling vanuit multidisciplinair perspectief

Onderzoekslijn: Learning and Innovation in Resilient Systems
Promotieonderzoek
Onderzoeker: Carmen Verhoeven
Start 2021

Contact: Prof. dr. Sarah de Mul

Dit onderzoeksproject beoogt de huidige - eerder negatieve en stigmatiserende - percepties van burn-out uit te dagen door een positiever perspectief in te nemen. De onderzoekers bouwen innovatief voort op recente benaderingen van burn-out als ‘posttraumatische groei’ en als ‘ontwikkelingservaring’ en ontwikkelen deze verder in een multidisciplinair kader. Zij kijken hierbij naar artistieke uitbeeldingen van burn-out bij het vormgeven van een meer mensgerichte, duurzame culturele mindset. Een tweede luik handelt over duurzaam leiderschap, HRM en cultuur en de link met burn-out en een derde luik kijkt naar kunst als manier om groei en veerkracht te stimuleren na klachten van burn-out.

Team

Faculteit Cultuurwetenschappen: Sarah De Mul en Gemma Blok
Faculteit Managementwetenschappen: Judith Semeijn en Tinka van Vuuren
Faculteit Psychologie: Karin Proost en Susan van Hooren