MST_BigData_Wetering_12986_head_large.jpg
Innoveren van digitaal toetsen: goed gebruik van multimedia

Innoveren van digitaal toetsen: goed gebruik van multimedia

Research line: Innovation in Education
Promotieonderzoek
Onderzoeker: Andrienne Kerckhoffs
Start 2022

Hoewel digitale assessment snel studenten van feedback kan voorzien, en uit verschillende soorten media, zoals beeld en geluid  kan worden ontworpen, draagt digitale assessment het risico met zich mee dat het de studenten ook kan overweldigen Goede richtlijnen voor de ontwikkeling en vormgeving van digitale assessments ontbreken nog en dit project richt zich daarom op de ontwikkeling van een evidence-based richtlijn voor het ontwerp van multi-media digitale assessments. Om dit te bereiken wordt er gekeken naar het gebruik van multi-media digitale assessments op de OU en hoe deze een impact hebben op de toetsprestaties van studenten en welke impact het soort medium in een test heeft op de betrouwbaarheid van de test. Bij het  onderzoek wordt onder meer gebruik gemaakt eye-trackers.  

Het projectteam

  • Faculteit Onderwijswetenschappen: Kim Dirkx, Halszka Jarodzka, Paul Kirschner, Desiree Joosten-Ten Brinke
  • Faculteit Psychologie: Ron Pat-El
  • Faculteit Cultuurwetenschappen:  Janny Bloembergen
  • Expertisecentrum Onderwijs ECO:  Vincent Hendriks