Onderwijswetenschappen_13457_head_large.jpg
Valorisatie
 
  • Kennisnetwerk Beroepsonderwijs
    Dit netwerk van lectoren, hoogleraren en practoren beroepsonderwijs richt zich op het versterken van (kennis)ontwikkeling in het beroepsonderwijs met als thema's : 'Kwaliteit van beroepsonderwijs', 'responsiviteit en onderzoekend vermogen in het beroepsonderwijs' en natuurlijk 'Leven Lang Ontwikkelen en het beroepsonderwijs'. 
     
  • Talentgesprekken en talentlessen
    Het project Ken jezelf ontwikkelt samen met PO- en VO-praktijkpartners talentgesprekken en talentlessen met als doel de zelfregulatie- en zelfbeoordelingsvaardigheden van leerlingen te verbeteren en op die manier leerlingen te helpen de doorstroom naar VO positiever te ervaren.
  • Mobiele app voor feedback en reflectie over online samenwerken
    Het FROCOLE project heeft een mobiele app ontwikkeld voor feedback en reflectie. Doel van de app is de sociale interactie in langlopende (ongeveer 8-12 weken), computerondersteund samenwerkende leergroepen in het online hoger onderwijs te verbeteren.
    Lees meer over deze app die voor iedereen beschikbaar is.
  • Evaluatie van innovaties
    De vakgroep volgt en evalueert de onderwijsvernieuwing Agora om zo het proces en de effecten in kaart te brengen, probleempunten vroegtijdig te signaleren, en te leren van de ervaringen. Het delen van deze kennis is relevant voor andere ingrijpende onderwijsvernieuwingen.
    Lees het meest recente rapport over Agora
  • Earcoach: realtime coachen van beginnende leerkrachten
    De app maakt het mogelijk om via een elektronisch oortje leraren (in opleiding) feedback te geven tijdens een onderwijsactiviteit in de klas. Dit noemen we real time coachen. De app is gratis te downloaden
    Lees meer over het project Earcoach
    Ga naar de website earcoach.nl
     
  • Voed!
    Onderzoekers van de vakgroep verzorgen advies en begeleiding bij netwerkleren en docentprofessionaliseren aan de Hogeschool Leiden. 

In de media