Onderwijs
Onderwijswetenschappen
Onderwijskwaliteit verhogen door onderzoek
Het onderzoek van de faculteit Onderwijswetenschappen richt zich op verbetering van de kwaliteit van onderwijs.
Het onderzoek wordt uitgevoerd in vier vakgroepen:
- Voorwaarden voor een Leven Lang Leren
- Sociaal leren
- Leren en innoveren met ICT
- Online leren en instructie
Het vroegere Welten-instituut, zijn onderzoeksprogramma en zijn onderzoekers zijn sinds 1 januari 2020 opgegaan in de faculteit Onderwijswetenschappen.
Op de hoogte blijven?
Abonneer u op onze maandelijkse nieuwsbrief over doceren en professionaliseren.
Lees hier het laatste nummer.
Of volg ons op LinkedIn.
Prof. Dr. Rob (R.L.) Martens
Hoogleraar en coördinator onderzoek faculteit onderwijswetenschappen
In de spotlight
Slim studeren
Podcast
Toets je geheugen
Terugkijken online colleges over online lesgeven
Podcast
Leer je brein leren
Eindrapport Phit2Learn: Beweegbreaks en staand leren hebben geen duidelijk leereffect
Column
Voeding en de ontwikkeling van het brein
Artikel
Wijzer omgaan met onderwijs
Artikel
Online onderwijs: zó blijft iedereen wakker en gemotiveerd!
Nieuws
22 november 2023
Project: educatieve programma’s ontwikkelen vanuit de diversiteitsgedachte
Het Europese project Computational Thinking Education for Diversity and inclusion (CoTEDI) gaat onderwijs ontwikkelen rond computational thinking uitgaande van de diversiteit- en inclusiegedachte. ...
21 november 2023
Met eye-trackingbril de klas beter in de gaten leren houden?
Welke leerlingen geef je aandacht? Op wie zou je misschien meer moeten letten? Wat heb je als docent wél in de gaten dat er in klas gebeurt, en wat ontgaat je? Om effectief les te geven moet je voo...
15 november 2023
Aanbevelingen voor microcredentials in het hoger onderwijs
De Open Universiteit is een van de partners in het Europese project Modular Continuing Higher Education by Microcredentials (MCE), een project dat zich buigt over microcredentials in het hoger onde...