Welten Institute
The Welten Institute is the research centre for learning, teaching and technology of the Open Universiteit of the Netherlands.
It focuses on improving the quality of education by educational research that is scientifically of excellent quality and at the same time practically oriented.
The institute aims to
- help to bridge the gap between theory and practice;
- become partner for (higher) education;
- be an (inter)national high quality research institute.
Spotlight
Micromodules Activerend online onderwijs
Promotie Aniek Draaisma: Integratie van loopbaanoriëntatie en -begeleiding in het mbo
Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen?
Wobble
Onderzoek naar dromers en wiebel-friemelkinderen
Onderzoek naar dromers en wiebel-friemelkinderen
Wat moet een leerkracht leren om zijn leerlingen goed te leren schrijven?
Rethinking and ‘re-building’ learning in the construction sector
Promoties en oraties Welten-instituut
Maak kennis met het Welten-instituut
News
20 February 2019
Maak kennis met het vernieuwde Metabolaspel
Met het Metabolaspel leer je spelenderwijs de processen die zich bij het metabolisme van de mens afspelen. Je maakt kennis met de belangrijke paden in de stofwisseling en hun samenhang. De nieuwe, ...
14 February 2019
Volg de micromodule Activeren in online onderwijs
Maandag 18 februari 2019 start de tweede micromodule uit de reeks van zes gratis micromodules over Activerend online onderwijs. Thema van deze tweede micromodule is Activeren in online onderwijs. D...
13 February 2019
MOOC Trusted Learning Analytics
Onder de verschillende trending topics die momenteel op het gebied van onderwijstechnologie kunnen worden onderzocht, is een duidelijke en grote vraag om gebruik te maken van educatieve data om de ...
Calendar
28
Feb
28 February 2019
Boeklancering Juffen zijn toffer dan meesters
Op 28 februari 2019 vindt bij hogeschool PXL in Hasselt (België) de boeklancering plaats van ‘Juffen zijn toffer dan meesters’. In dit boek trekken Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner en Casper H...
04
Mar
04 March 2019
Presteren in de klas is niet hetzelfde als leren op lange termijn
4 maart 2019 start in Brussel de driedaagse masterclass Lesgeven met impact, georganiseerd door schoolmakers.be. Tim Surma, onderzoeker bij het Welten-instituut verzorgt, de inleiding van de master...
22
Mar
22 March 2019
13:30
– 15:00
Promotie Karin Gerritsen-van Leeuwenkamp
Karin Gerritsen-van Leeuwenkamp promoveert 22 maart 2019 bij de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen. De titel van haar proefschrift luidt Assessment quality in higher education: Student...