Onderwijswetenschappen_13457_head_large.jpg
FROCOLE
 

Soort project: SURF subsidie Open en Online Onderwijs
Looptijd: 2020-05-01 – 2021-12-31
Hoofdonderzoekers: Karel Kreijns, Maartje Henderikx, Rogier van de Wetering en Harry Martin.

Het SURF-project Feedback en Reflectie in Online Collaboratief Leren (FROCOLE) heeft tot doel de sociale interactie in langlopende (ongeveer 8-12 weken), computerondersteund samenwerkende leergroepen in het online hoger onderwijs te verbeteren. Hiertoe zal het project gebruik maken van een mobiele app voor feedback en reflectie, zodat het onafhankelijk is van een specifieke elektronische leeromgeving (Blackboard, Canvas, Brightspace). Het feedbackgedeelte van de app maakt gebruik van een grafische interface om de interpretatie van de feedbackgegevens te vergemakkelijken, terwijl het reflectiegedeelte een pedagogische agent zal toepassen om het reflectieproces te scripten. Door het gebruik van de mobiele app zullen veelvoorkomende problemen in CSCL-groepen zoals meeliftgedrag, stilte en conflicten worden vermeden.

Zie ook:

Gratis beschikbaar: app voor feedback en reflectie bij online samenwerkend leren

De FROCOLE-website

Download de FROCOLE-app op Google play
FROCOLE in Apple's App Store