Projecten
De vakgroep heeft gewerkt en werkt momenteel aan de volgende onderzoeksprojecten:
- Netlinc
Netlinc is een NRO-project waarin zeven hogescholen en universiteiten zich hebben verenigd om onderzoek te doen naar de innovatieve capaciteit van ons hoger onderwijs.
Lees meer - The Networked Student II
Onderzoek naar de relatie tussen netwerkgeletterdheid, de positie in het sociaal netwerk en kennisconstructie - Schunck
Onderzoek naar de effectiviteit van gezinsgerichte taalinterventies van de bibliotheek in Heerlen - Collectief leren in PLG’s
Onderzoek naar de collectief leerprocessen in professionele leergemeenschappen, samen met Hogeschool De Kempel en OMJS - De Krant van de Buurvrouw
Het project is een initiatief van het Nationaal Programma Heerlen-Noord (NPHLN) en richt zich op het verbeteren van geletterdheid, het versterken van betrokkenheid bij democratie en het vergroten van waardering voor journalistiek.
Lees meer - Publieke betrokkenheid duiden en versterken in praktijkgericht onderzoek op Hogescholen: Een middel tot valorisatie
Kiran van der Brande (externe PhD)
NWO Promotiebeurs juni 2024
Lees meer - Co-creatie van creatief lesontwerp voor docenten
Marije Bent (externe PhD) - Empowering Resilience through Financial Literacy: Bridging the Wealth Gap
Kishan Mohansingh (externe PhD) - Docentprofessionalisering
Romano Morsen (externe PhD) - Doing what works for children. New approaches for (future) professionals in Dutch youth care
Lees meer - Interactieve tool voor het begeleiden van netwerkleren op de pabo
Lees meer - Hyb-IT-up: Upgrading higher education teachers’ and students’ hybrid learning competences
Lees meer - Social- and Telepresence in Online Social Learning
Lees meer - Students4Change
Lees meer - Improving experiential learning environments
- Hoe houd je leraren binnenboord?
- FROCOLE: Feedback en Reflectie in Online Collaboratief Leren
- Studentenwelzijn in de lerarenopleiding
- Loopbaankeuzes en studiesucces Agora-leerlingen
- Op weg naar professionele organisaties in het mbo
- Opvattingen van onderwijsprofessionals over hybride leeromgevingen
- Ken jezelf. Zelfregulatie verbeteren door kennis over eigen talenten
- PhD project van Stefan Robbers
- Eliciting Socially Shared Metacognitive Regulation in Ill-Structured Problems
- The networked student I
- Promotie: mARC model verbindt theoretische kennis succesvol met praktijk
- Open Universiteit maakt onderwijs effectiever met zelfontwikkelde tool