Naar content
mijnOU
ennl
  • Onderwijs
    • Wetenschapsgebieden
    • Studieaanbod
    • Studeren
    • Studiegidsen
  • Onderzoek
    • Onderzoek
    • Onderzoeksbeleid
    • Organisatie
    • Onderzoeksprogramma's
    • Publicaties
    • Promoveren
    • Onderzoekssamenwerking
    • Onderzoeksondersteuning
  • Over ons
    • Over ons
    • Bestuur en organisatie
    • Faculteiten
    • Promoties en oraties
    • Samenwerken
    • Evenementen
    • Alumni
    • Werken bij de OU
    • Regelingen en procedures
    • Klachten en geschillen
    • Disclaimer
    • Privacy
  • Contact
    • Contact en adressen
    • Informatie coronavirus
    • Persvoorlichting
    • Tijdschriften
    • Nieuwsbrieven
    • Studiecentra
    • Wet open overheid
    • Giftshop Boutique
  1. Open Universiteit
  2. Onderzoek
  3. Onderzoeksprogramma's
  4. Onderwijswetenschappen
  5. Vakgroepen
  6. Sociaal leren
  7. Projecten

null

Onderwijswetenschappen_13457_head_large.jpg
Onderzoeksprojecten
 

De vakgroep werkt momenteel aan de volgende onderzoeksprojecten:

  • Improving experiential learning environments 
  • Het opgeven van het docentberoep in het voortgezet onderwijs 
  • FROCOLE: Feedback en Reflectie in Online Collaboratief Leren
  • Studentenwelzijn in de lerarenopleiding
  • Loopbaankeuzes en studiesucces Agora-leerlingen
  • Op weg naar professionele organisaties in het mbo
  • Opvattingen van onderwijsprofessionals over hybride leeromgevingen 
  • Ken jezelf. Zelfregulatie verbeteren door kennis over eigen talenten
  • PhD project van Stefan Robbers
  • Eliciting Socially Shared Metacognitive Regulation in Ill-Structured Problems
  • The networked student
  • Voed!

Onlangs afgerond

Instructional design according to the mARC model: Guidelines on how to stimulate more experiential learning in higher education
Phd project
Promovendus: Slaviša Radović
Promotiedatum: 25 maart 2022
Lees meer:

  • Promotie: mARC model verbindt theoretische kennis succesvol met praktijk
  • Open Universiteit maakt onderwijs effectiever met zelfontwikkelde tool
  • Voorwaarden leven lang leren
  • Sociaal leren
    • Onderzoeksthema's
    • Projecten
      • Improving experiential learning environments
      • Opgeven docentberoep voortgezet onderwijs
      • FROCOLE
      • Studentenwelzijn in de lerarenopleiding
      • Studiesucces Agora-leerlingen
      • Professionele organisaties in het mbo
      • Hybride leeromgevingen
      • Ken jezelf. Zelfregulatie verbeteren
      • PhD project Stefan Robbers
      • Socially Shared Metacognitive Regulation
      • The networked student
      • Voed!
    • Team
    • Valorisatie
  • Leren en innoveren met ICT
  • Online leren en instructie

Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.

- Klik op 'Alleen noodzakelijke cookies' om functionele en analytische cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website.
- Klik op 'Aanpassen' om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen.
- Klik op 'Alle cookies toestaan' om de functionele, analytische, sociale media en reclame cookies te accepteren.

Lees meer over deze cookies.
Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.

Direct naar

  • • Bacheloropleidingen
  • • Masteropleidingen
  • • Cursussen
  • • Informatie over studeren
  • • Studiecentra
  • • Service en informatie
  • • Bestuur en organisatie
  • • Promoveren
  • • Samenwerken
  • • Bijzondere leerstoelen
  • • Werken bij de Open Universiteit
  • • Studium Generale
  • • Zoek medewerker
  • • Persvoorlichting
  • • Bezoek en postadres
  • • Ict status en onderhoud
  • • RSS feed nieuws
  • • Giftshop Boutique
© 2023 Open Universiteit | Disclaimer | Privacy | Cookiebeleid
Alleen zoeken in studieaanbod
Of ga naar
Zoek Medewerker